مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 11:152023-08-14بين الملل

نفی ذوق زدگی و بدبینی مطلق در فرآیند آزادسازی منابع ایران


خبر آزادی چند زندانی آمریکایی و آزاد سازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران آنچنان مهم تلقی شد که پس از انتشار آن به سرعت بازتاب جهانی یافت و از تحولی تازه در پیشبرد گفتگو های غیرمستقیم میان ایران و آمریکا سخن ها رانده شد.

- فارس پلاس؛ حسن رشوند در یادداشتی نوشت: در ساعات پایانی روز پنج شنبه ابتدا نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه فرایند آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران و تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آغاز شده است.

در گزارش این روزنامه آمده بود پنج زندانی امریکایی در ازای آزادی ایرانیانی که به دلیل نقض تحریم ها مجرم شناخته شده اند، از زندان آزاد خواهند شد.

البته این خبر پیوست مالی قابل توجهی هم داشت.

این پیوست مالی حدود 6 میلیارد دلار از دارایی های نفتی ایران بود که چند سالی است کره جنوبی به دلیل تحریم های بانکی ایران بلوکه کرده بود که اخیراً با میانجیگری عمان و قطر و توافق ایران با امریکا قرار است آزاد شود.

خبر آزادی این چند زندانی امریکایی و آزاد سازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران آنچنان مهم تلقی شد که پس از انتشار آن در نخستین ساعت های بامداد روز جمعه به سرعت بازتاب جهانی یافت و از تحولی تازه در پیشبرد گفتگو های غیرمستقیم میان ایران و امریکا سخن ها رانده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفی ذوق زدگی و بدبینی مطلق در فرآیند آزادسازی منابع ایران

نفی ذوق زدگی و بدبینی مطلق در فرآیند آزادسازی منابع ایران