مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:512023-07-26اقتصادي

صرفه جویی 11 میلیون مترمکعب آب با مدیریت چاه های کشاورزی در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مهریز، محمد مهدی جوادیان زاده صبح امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به باغشهر و کوهپایه ای بودن مهریز و تنش آبی این شهرستان به دلیل برخوردار نبودن از منابع آبی غنی، اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای حفاظت از آب می تواند کمک کند تا این منابع آبی اندک را به درستی مدیریت کنیم.

وی افزود: منابع آب شهرستان محدود و کم رمق است ولی در عین حال تلاش کردیم در حوزه شرب، آب پایدار و سالم را به دست شهروندان مهریزی برسانیم.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: در سال جاری 34 درصد از اقداماتی که در خصوص لایروبی و بهسازی رودخانه ها انجام شده مربوط به شهرستان مهریز بوده است.

جوادیان زاده به نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان مهریز اشاره و تصریح کرد: نزدیک به 95 درصد از چاه های کشاورزی و 67 درصد از بخش صنعت مجهز به کنتور هوشمند هستند ولیکن در زمینه چاه های عمومی و دولتی پیشرفت خوبی نداشتیم که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، آمار بیشتری از کنتورهای هوشمند نصب شود.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد بیان کرد: واحدهای متفرقه مانند واحدهای کوچک دام و واحدهای خدماتی به دلیل شرایط تنش آبی، امکان تامین آب ندارند لذا تلاش می کنیم به روش های قانونی تامین آب آنها را داشته باشیم تا دچار مشکل نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 11 میلیون مترمکعب آب با مدیریت چاه های کشاورزی در یزد

صرفه جویی 11 میلیون مترمکعب آب با مدیریت چاه های کشاورزی در یزد