مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 19:302023-08-20دانش

دانشکده علوم و فناوری همگرا در دانشگاه قم تاسیس می شود


مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه قم خبر داد: دانشگاه قم اولین دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که نسبت به ایجاد دانشکده همگرایی اقدام کرده است.

- دانشکده " علوم و فناوری همگرا" در دانشگاه قم تاسیس می شود ایسنا/قم مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه قم خبر داد: دانشگاه قم اولین دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که نسبت به ایجاد دانشکده همگرایی اقدام کرده است.

دکتر مرتضی یوسف زادی در نشست خبری که امروز 29 مرداد در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: در راستای تحول آموزش و پژوهش دانشگاه، ایده ها و نظرات زیادی بررسی شد که یکی از این ها، ایجاد دانشکده علوم و فناوری همگرا بود که هم اکنون مورد اجرای دانشگاه قرار گرفته است.

وی در خصوص همگرایی گفت: بشر در قرن بیستم در حوزه علوم از مهندسی معدن تا مهندسی هوا و فضا توسعه زیادی داشته است و در این راستا از طبیعت استفاده کرده است، اما از قرن بیستم باتوجه به مطالعات انجام شده به نظر می رسد خود انسان، موضوع مورد مطالعه و بررسی است، بنابراین حوزه همگرا بحث رشته هایی است که در گذشته باهم ارتباط خاصی نداشتند اما به نظر می رسد در راستای این هدف در حال همگرا شدن هستند.

وی اضافه کرد: منظور از هدف موردنظر، دستکاری و مهندسی انسان است؛ این رشته ها شامل زیست فناوری، نانو فناوری، فناوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشکده علوم و فناوری همگرا در دانشگاه قم تاسیس می شود

دانشکده علوم و فناوری همگرا در دانشگاه قم تاسیس می شود