مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-15اقتصادي

صنایع آلاینده خوزستان حتی کف عوارض آلایندگی را نمی دهند


شهردار اهواز با اشاره به پرداخت نشدن حق آلایندگی خوزستان از سوی صنایع و شرکت ها، گفت: هر چه عوارض آلایندگی دیرتر پرداخت شود، سال به سال ارزش پول نیز کمتر می شود و باید حق خوزستان را بگیریم.

- رضا امینی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم پرداخت حق عوارض آلایندگی اظهار کرد: در راس مجموعه مدیران کشور به جز وزارت نفت، اکثرا خوزستانی هستند.

این مدیران که وضعیت خوزستان را می بینند باید به استان شان کمک کنند.

نمی خواهیم به کسی صدقه بدهند اما قانون، شرکت های آلاینده را موظف کرده است که حق آلایندگی را پرداخت کنند و باید این کار انجام شود.

دو سال است در خوزستان نمی توانیم یک ریال عوارض آلایندگی بگیریم وی افزود: گفتند عوارض آلایندگی بر اساس ضریب جمعیت، شدت آلایندگی و چند آیتم دیگر بین نیم تا یک و نیم درصد است و کارخانه های آلاینده محیط باید بر اساس میزان آلودگی که ایجاد می کنند به شهرداری عوارض بدهند.

در شهرهای دیگر ماه به ماه عوارض آلایندگی پرداخت می شود اما دو سال است که در خوزستان نمی توانیم یک ریال عوارض آلایندگی بگیریم.

امینی بیان کرد: از سال 93 تا سال 96، حدود 6 هزار میلیارد تومان اصل و 14 هزار و 900 میلیارد تومان جرایم عوارض آلایندگی برای خوزستان تعیین شده است که در مجموع 20 هزار و خرده ای میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع آلاینده خوزستان حتی کف عوارض آلایندگی را نمی دهند

صنایع آلاینده خوزستان حتی کف عوارض آلایندگی را نمی دهند