مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-24سياسي

چرا اهل بیت (ع) در کربلا امام حسین (ع) را همراهی کردند؟


در جامعه عربستان جنگ و منازعه، عرفی رایج بود و به صورت جنگ های نامنظم، محاصره شهر ها و تعدی به کاروان ها به بی رحمانه ترین وجه صورت می گرفت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - روزنامه جوان نوشت: در جامعه عربستان جنگ و منازعه، عرفی رایج بود و به صورت جنگ های نامنظم، محاصره شهر ها و تعدی به کاروان ها به بی رحمانه ترین وجه صورت می گرفت.

یکی از نقاط ضعف در این جنگ ها حضور زنان و دختران بود و لشکری که می توانست زنان اردوی دشمن را به اسارت درآورد، عملاً پیروز می شد و از این طریق قادر بود دشمن را به خواری و مذلت بکشاند و ننگ سنگینی را بر او تحمیل کند.

شاید یکی از دلایلی که اعراب از داشتن دختر در هراس بودند، همین بود که آنان در جنگ ها و منازعات کاری از دست شان ساخته نبود و در عین حال حضورشان خطرآفرین بود و باید عده ای محافظت از آنان را به عهده می گرفتند و در صورت شکست و تسلیم، خواری و مذلت فراوانی بر طرف مغلوب هموار می شد، به همین دلیل است که وقتی به عربی خبر می دادند صاحب فرزند دختر شده است، عزا می گرفت که این چه شوربختی ای است که گریبانگیر او شده است، بنابراین حضور زنان در یک لشکر بزرگ ترین مانع و خطر بود، لذا هر اردویی که در آن زنان کمتری حضور داشتند، احتمال بروز خطر هم کمتر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اهل بیت (ع) در کربلا امام حسین (ع) را همراهی کردند؟

چرا اهل بیت (ع) در کربلا امام حسین (ع) را همراهی کردند؟