مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 13:072023-08-13بين الملل

واکنش وزیر دفاع ترکیه به اظهارات اسد درباره دیدار با اردوغان


وزیر دفاع ترکیه به اظهارات اخیر رییس جمهور سوریه که دیدار با اردوغان را بی فایده توصیف کرده بود، واکنش نشان داد و تاکید کرد که آنکارا خواهان صلح در سوریه است و حساسیت هایی درباره امنیت مرزهای خود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش خواهان صلح در سوریه است اما حساسیت هایی درباره امنیت مرزهای خود هم دارد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، پس از پیروزی در انتخابات اخیر که در اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد، گولر را به جای حلوصی آکار وزیر دفاع جدید کشورش معرفی کرد.

  وزیر دفاع جدید ترکیه در گفت وگو با روزنامه ترکی صاباح ، به مذاکرات تدریجی که آنکارا با نظام سوریه آغاز کرده در آن آکار و هاکان فیدان رییس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه شرکت داشتند، اشاره کرد و گفت: مذاکرات ابتدا در سطح وزرای دفاع و روسای اطلاعات انجام شد، سپس بتدریج به جلسه ای در سطح معاونان و خود وزرای خارجه تبدیل شد.

گولر تاکید کرد: ترکیه صادقانه خواهان صلح است.

اما ما حساسیت های خود را داریم و غیرمعقول است که بدون تأمین امنیت مرزها و مردم خود، [سوریه را]  ترک کنیم.

وی با اشاره به خواسته بشار اسد، رییس جمهور سوریه در خصوص خروج نیروهای ترکیه از سوریه، افزود: معتقدم رییس جمهور سوریه در این زمینه منطقی تر عمل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزیر دفاع ترکیه به اظهارات اسد درباره دیدار با اردوغان

واکنش وزیر دفاع ترکیه به اظهارات اسد درباره دیدار با اردوغان