مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 08:502023-07-23سياسي

معاون حوزه علمیه اصفهان: صحت و اصالت نسخه های تعزیه از دغدغه های بزرگان تعزیه است.


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: الان متاسفانه در برخی شهرستان ها مجالس تعزیه که خوانده می شود، برخی دارای هیچ مستندی نیست و هیچ روایت تاریخی در مورد آن وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان درباره آیین تعزیه خوانی ،ارکان و آسیب های فعلی پیرامون آن اظهار داشت: در ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و تمام ظرفیت مردم ایران به شکل های متفاوت در تعظیم شعائر حسینی به کار گرفته می شود، از سنت هایی که دربزرگداشت شعائر حسینی از قدیم الایام در ایران بوده، مراسم تعزیه خوانی یا شبیه خوانی است.

این آیین از دوران صفویه یا طبق نظر برخی مورخین قبل از صفویه و قاجاریه  به ارث رسیده و در دوران قاجار به  اوج خود رسیده است.

وی درباره ارکان تعزیه خوانی گفت: آیین تعزیه خوانی یک آیین مذهبی است و دو رکن مهم و تاثیرگذار دارد، دو رکن اصلی و تاثیرگذار آن، اول محتوا و دوم موسیقی است.

تعزیه همراه ملودی های خاص، آوازها و نوحه ها تاثیرگذاری عزاداری را بر مخاطب بیشترمی کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: قسمت محتوا، که معروف به نسخه ها یا مجالس تعزیه است، هر مجلس دارای چندین نسخه است که بر اساس آن متن، تعزیه خوان ها ،تعزیه را می خوانند، مسلماً 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون حوزه علمیه اصفهان: صحت و اصالت نسخه های تعزیه از دغدغه های بزرگان تعزیه است.

معاون حوزه علمیه اصفهان: صحت و اصالت نسخه های تعزیه از دغدغه های بزرگان تعزیه است.