مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-16سياسي

سند ملی آمایش سرزمین ملاک تخصیص منابع بودجه باشد نه تقسیمات کشوری


تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری مطرح شد: نظام بودجه ریزی باید به جای تقسیمات کشوری مبتنی بر سند ملی آمایش سرزمین حرکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، یکصد و سی و سومین نشست علمی-تخصصی با عنوان تحولات تقسیمات اداری-سیاسی کشور؛ رویکردها و توصیه های سیاستی با حضور سیّدجعفر حسینی؛ رییس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مدیر علمی و غلامرضا کاظمیان، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرکل سابق دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی و زهرا احمدی، مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور به عنوان سخنرانان علمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر سیّدجعفر حسینی؛ رییس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه ضمن بیان اینکه جابه جایی جمعیت و تقسیمات اداری-سیاسی کشور به ظاهر دو امر جدا از هم هستند گفت: این دو پدیده در تعامل با یکدیگر عمل می کنند در واقع تغییر و تحولاتی که در تقسیمات کشوری رخ داده است، یکی از علل اصلی پدیده جابه جایی جمعیت محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به نقش تقسیمات کشوری در خصوص رشد و توسعه مناطق کشور، گفت: باید اذعان کنیم در تحقق الگوی مطلوب تقسیمات کشوری به موفقیت دست پیدا نکرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند ملی آمایش سرزمین ملاک تخصیص منابع بودجه باشد نه تقسیمات کشوری

سند ملی آمایش سرزمین ملاک تخصیص منابع بودجه باشد نه تقسیمات کشوری