مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-01سياسي

پیشنهاد سفیر عراق در تهران برای آغاز گفت وگو میان مذاهب


باید گفت وگوها میان مذاهب شروع شود قبل از این که گفت وگوهای بین تمدنی را آغاز کنیم و کاری کنیم که کشورهای جهان نگاه شان نسبت به مسلمانان باشد و نه شیعه یا سنی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصیر عبدالمحسن عبدالله در نشست بررسی ریشه ها و پیامدهای اسلام ستیزی در غرب که در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما از اهل بیت علیهم السلام یاد گرفتیم براساس روش آن ها نسبت به مسائل حرکت کنیم، پیامبر (ص) فرمودند هیچ پیامبری مانند من اذیت ندیده است و همچنین اهل بیت پیامبر اذیت نشده اند.

اما آن ها با رفتاری حکمت آمیز و صبر پیشه کردن دشمنان را نسبت به خود متمایل می کردند، با توجه به این که پیامبر و اهل بین اسوه ما هستند ما باید در این گونه مسائل مطالعه کنیم که آیا اسلام هراسی یک مساله تازه است.

وی تصریح کرد: همان طور که می بینیم اسلام هراسی از زمان رسول اکرم (ص) شروع شده و حضرت رسول دعوت به اسلام کرده و مردم را تشویق می کردند اما قریش نسبت به این دین هراس ایجاد می کردند، در واقع اسلام هراسی از زمان اول اسلام شروع شده بود.

باید پرسش هایی را در این موضوع مطرح کرده و پاسخی برای آن ها داشته باشیم.

این که چه تعداد از مسلمانان نسبت به قرآن به دیده کتابی آسمانی که از طرف خدا نازل شده نگاه می کنند؟ چه تعدادی از مسلمانان قرآن را تلاوت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سفیر عراق در تهران برای آغاز گفت وگو میان مذاهب

پیشنهاد سفیر عراق در تهران برای آغاز گفت وگو میان مذاهب