مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 07:152023-08-21اجتماعي

خُنکای نسیم بهاری در باغ شهر صحنه


صحنه، شهرستانی کوچک به فاصله 58 کیلومتری از مرکز استان کرمانشاه، با آب و هوایی مطبوع و بهاری در دل تابستان سوزان، مهیای پذیرش زوار اربعین حسینی می شود.

- ایسنا/کرمانشاه صحنه، شهرستانی کوچک به فاصله 58 کیلومتری از مرکز استان کرمانشاه، با آب و هوایی مطبوع و بهاری در دل تابستان سوزان، مهیای پذیرش زوار اربعین حسینی می شود.

سعید بروشان رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی مردم این شهرستان برای میزبانی شایسته از زوار اربعین حسینی، اظهارکرد: شهرستان صحنه، پس از کنگاور دومین شهر ورودی استان از سمت شرق است که امسال نیز پذیرای زواری خواهد شد که عازم کربلای معلی هستند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شهرستان صحنه دارای زیبایی های بسیاری است، تلاش داریم تا ضمن میزبانی شایسته از زوار حسینی، یک معرفی هم از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان به زوار داشته باشیم.

رییس میراث فرهنگی صحنه تصریح کرد: نام قدیم شهر صحنه سه کانی(هانی) بوده که به معنای سه چشمه است، چرا که هسته اولیه شکل گیری این شهر در کنار سه چشمه بوده که امروزه در شمال این شهر و در بالادست منطقه تفرجگاهی دربند قرار دارند.

وی اضافه کرد: قدمت شهر صحنه به عصر نوسنگی بدون سفال یعنی حدود 12 هزار سال قبل می گردد و آثار تاریخی متعددی در این شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خُنکای نسیم بهاری در باغ شهر صحنه

خُنکای نسیم بهاری در باغ شهر صحنه