مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-15بين الملل

افزایش تنش در جنگلهای خراسان شمالی با خشکسالی و تغییر اقلیم


رییس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: متاسفانه خشکسالی و تغییر اقیلم های صورت گرفته تاثیرات بدی بر روی عرصه های جنگلی این استان داشته است.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: متاسفانه خشکسالی و تغییر اقیلم های صورت گرفته تاثیرات بدی بر روی عرصه های جنگلی این استان داشته است.

سمیعی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه جنگل های این استان شامل جنگل های هیرکانی و ایران-تورانی است، اظهار کرد: خشکسالی های شدید سبب شده تا تنش در میان درختان جنگلی استان افزایش یابد.

وی افزود: زمانیکه درخت ها دچار تنش می شوند در مقابل آفات و بیماری ها حساس تر می شوند، ذخیره غذایی آن ها کمتر شده در نتیجه در مقابل سرما و گرمازدگی از خود مقاومتی نشان نمی دهند و دچار خشکیدگی می شوند.

سمیعی ادامه داد: در حال حاضر خشکیدگی در جنگل ها اتفاق افتاده است و بیشتر این خشکیدگی در جنگل های شیروان و راز و جرگلان مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون جنگل های هیرکانی استان درگیر آفت زغالی بوده و جنگل های ایران-تورانی درگیر سوسک چوبخوار می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سوسک چوبخوار باعث از بین رفتن بافت کاندوم درختان شده که بر اثر آن ارتباط میان ریشه و ساقه درخت قطع می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تنش در جنگلهای خراسان شمالی با خشکسالی و تغییر اقلیم

افزایش تنش در جنگلهای خراسان شمالی با خشکسالی و تغییر اقلیم