مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 18:252023-08-11سياسي

مهاجرت نیروهای پزشکی وحشتناک است/ نباید از مهاجرت پزشکان غفلت کرد


برنامه پرسشگر این هفته با موضوع بررسی مهاجرت نیروهای پزشکی و درمانی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا لاری پور، مشاور رییس سازمان نظام پزشکی کل کشور در این برنامه با اشاره به اهمیت مهاجرت نیروی انسانی از کشور، گفت: مهاجرت نیروی انسانی یعنی اینکه فرد تحصیل کرده ای که می تواند برای کشور منشأ خیر و برکات باشد، به راحتی از دست می رود در حالی که می توانستیم، آن فرد را در کشور نگه داریم.

وی با بیان اینکه شاید آمار مهاجرت کادر درمان نسبت به سایر رشته ها از جمله مهندسی، خیلی بارز و معنی دار نباشد، گفت: روند و شتاب نیروهای درمانی در سال های گذشته، تُند و رو به افزایش بوده که مسأله ای بسیار جدی است.

کادر درمان، نیروی ارزشمندی است و همه کشورها به نیروهای بهداشتی و درمانی، نیاز دارند بنابراین تمام تلاش خود را می کنند که از نیروهای توانمند و متخصص سایر کشورها که ارزان قیمت هم هستند، استفاده کنند که این مساله هم بر رشد و شتاب مهاجرت این نیروها، دامن زده است.

لاری پور تصریح کرد: مهاجرت نیروهای انسانی فقط مخصوص پزشک، دندانپزشک و داروساز نیست بلکه سایر حرَف پزشکی مانند ماما، پیراپزشک، فیزیوتراپ و بینایی سنج و سایر شاغلین، این حرفه در زمره مهاجرین قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت نیروهای پزشکی وحشتناک است/ نباید از مهاجرت پزشکان غفلت کرد

مهاجرت نیروهای پزشکی وحشتناک است/ نباید از مهاجرت پزشکان غفلت کرد