مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-20بين الملل

شکست مذاکرات «اکواس» و شورای نظامی نیجر


مذاکرات جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکواس» و شورای نظامی نیجر برای بازگردانی «محمد بازوم» رییس جمهور مخلوع نیجر به قدرت شکست خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه العربیه ، امروز (یکشنبه)، گزارش داد که گفت و گوهای هیأت اعزامی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اکواس با شورای نظامی نیجر به نتیجه ای نرسیده و ناموفق بوده است.

براساس این گزارش، شورای نظامی نیجر پیشنهادهای اکواس درباره بازگشت محمد بازوم رییس جمهور مخلوع نیجر به قدرت را رد کرده و گفت وگوها به شکست انجامیده است.

هیأتی از اکواس، روز گذشته (شنبه)، وارد نیامی -پایتخت نیجر- شده بود تا با مقامات نظامی این کشور برای بازگشت محمد بازوم به قدرت گفت و گو کند.

 محمد بازوم رییس جمهور مخلوع نیجر به اتهام فساد به همراه همسر و پسرش در تاریخ 26 ژوییه (چهارم مرداد ماه) توسط نیروهای گارد ریاست جمهوری از قدرت خلع شد و هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می برد.

به دنبال سرنگونی بازوم و قدرت یافتن شورای نظامی نیجر به رهبری عبدالرحمن تچیانی ، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اکواس تحت فشار فرانسه و آمریکا تاکید کرد چنانچه نیروهای نظامی نیجر، محمد بازوم را به قدرت بازنگردانند، کشورهای عضو این جامعه در نیجر مداخله نظامی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست مذاکرات «اکواس» و شورای نظامی نیجر

شکست مذاکرات «اکواس» و شورای نظامی نیجر