مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 19:152023-08-08ورزشي

سیمرغ و دریاچه ارومیه نماد والیبال قهرمانی آسیا


هویت بصری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2023 طراحی و معرفی شد که سیمرغ و دریاچه ارومیه دو شاخصه مهم پوستر جام بیست ودوم آسیا است.

- جی پلاس، بیست ودومین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا از 28 مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی شهر ارومیه و با شرکت 18 تیم برگزار خواهد شد و بر این اساس فدراسیون والیبال با تایید کنفدراسیون والیبال آسیا پوستر رسمی این رقابت ها را طراحی و معرفی کرد.

در طراحی این پوستر از نشانه سیمرغ، پرنده ای اسطوره ای و نمادین در تاریخ تمدن، اندیشه و فرهنگ ایرانی استفاده شده است.

هنرمندان از ترکیب پرندگان و موجودات دیگر با یکدیگر و آمیختن اندام های آنها در تاریخ اندیشه و ادب و فرهنگ ایران، مفاهیم رمزی پر شماری ساخته اند که به آرزوهای مهم اجتماعی و مدنی نظیر ضرورت توجه به وحدت اجتماعی، کار گروهی و وحدانیت و مفاهیم عالی اشاره دارد.

در تاریخ ایران و حتی دوران اسلامی در تمام هنر های ایرانی مظاهر و نقش های گوناگون سیمرغ به مثابه ایده مورد توجه هنرمندان قرار گرفته و استفاده از آن به مرکز و مظهر تجلی آرزو ها و آرمان های ملی و اعتقادی مردم این سرزمین تبدیل شده است.

با بررسی و تحلیل تاریخ فرهنگ و هنر ایران پژوهشگران متوجه شده اند که هیچ معنا و نقشی نتوانسته است به اندازه سیمرغ مورد علاقه و توجه مردم قرار گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمرغ و دریاچه ارومیه نماد والیبال قهرمانی آسیا

سیمرغ و دریاچه ارومیه نماد والیبال قهرمانی آسیا