مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 20:552023-08-17اقتصادي

کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات آبرسانی مواجه است/تنش آبی درروستاها


یاسوج_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان با مشکلات عدیده ای در حوزه آبرسانی مواجه بوده و در این خصوص نیازمند عزم و اراده جدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید علی احمدزاده در دیدار معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو افزود: با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از 10 درصد آب کشور برخوردار است و در تمام نقاط استان رودخانه و چشمه زار وجود دارد، مردم در اغلب مناطق و روستاها با تنش آبی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برخی از روستاها به دلیل تنش آبی خالی از سکنه شدند، اظهار کرد: پیشنهاد می شود جلسه ای در تهران پیرامون وضعیت آب شرب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و افراد صاحب نظر و صاحب اختیار ملی دعوت شوند تا یک بار برای همیشه مشکل تنش آبی استان حل شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به بخش آب استان اختصاص داده شد، گفت: در سفر رییس جمهور به استان 13 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های استان اعتبار اختصاص داده شد که بیشتر این مبلغ در حوزه آب است.

استاندار به فرسودگی شبکه آب در استان اشاره کرد و گفت: در شهر یاسوج 57 درصد هدر روی آب وجود دارد که از محل سفر اول دولت به استان مبلغی برای رفع مشکل آب یاسوج اختصاص داده شده است.

احمدزاده با بیان اینکه شهر یاسوج نیازمند 2 مخزن 20 هزار متر مکعبی است، گفت: چاه ها تأمین کننده آب شهر یاسوج نیستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات آبرسانی مواجه است/تنش آبی درروستاها

کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات آبرسانی مواجه است/تنش آبی درروستاها