مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:002023-08-12پزشكي

تشریح عوارض شایع بارداری و درمان های آن


عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این که دوران بارداری دورانی شیرین و رؤیایی برای خانم های باردار است، اما این دوران شیرین ممکن است با عوارضی همراه باشد، - از تهوع و استفراغ ، سوزش سر دل ، عارضه هرزه خواری یا پیکا ، شیوع سردرد و کمردرد ، واریس ، همورویید و اختلالات خواب بعنوان عوارض این دوران یاد کرد و به ارائه توضیحات و راهکارهایی برای درمان آن ها پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر معصومه بختیاری درباره عوارض شایع بارداری، گفت: در دوران بارداری ممکن است برخی عوارض و مشکلات بروز پیدا کنند که اغلب با درمان های ساده خانگی و دارویی برطرف می شوند.

یکی از شایع ترین شکایات خانم های باردار تهوع و استفراغ است که معمولاً بین اولین و دومین قاعدگی فراموش شده آغاز می شود، یعنی بین هفته 6 تا 8 بارداری شروع می شود و معمولاً تا هفته 14 تا 16 بارداری ادامه می یابد و شدت آن متغیر است.

اگرچه تهوع و استفراغ در بارداری معمولاً صبح ها شدیدتر است و به همین دلیل، بیماری صبحگاهی نام گرفته است، اما ممکن است در سراسر روز وجود داشته باشد.

حدود سه چهارم خانم های باردار دچار عارضه تهوع و استفراغ می شوند که تا 50 درصد موارد تا هفته 14 و تا 90 درصد موارد تا هفته 22 بارداری برطرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح عوارض شایع بارداری و درمان های آن

تشریح عوارض شایع بارداری و درمان های آن