مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-03فرهنگي

مسجد ابوالفضل با الهام از الگوی معماری قلعه قبان ماکو بازسازی می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت: مسجد ابوالفضل که در داخل مجموعه و سایت تاریخی قلعه قبان قرار گرفته با الهام از معماری این قلعه بازسازی می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت: مسجد ابوالفضل که در داخل مجموعه و سایت تاریخی قلعه قبان قرار گرفته با الهام از معماری این قلعه بازسازی می شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که مسجد ابوالفضل یا در زبان محلی گوی مچید در داخل کوه قیه و داخل عرصه ارک اصلی قلعه قبان قرار دارد با تفاهم انجام گرفته مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو، اداره کل اواقاف و امور خیریه و سازمان منطقه آزاد ماکو مقرر شده است بازسازی آن زیر نظر کارشناسان فنی این اداره انجام شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو، با اشاره به اینکه بازسازی مسجد ابوالفضل از سال 96 همزمان با فصل دوم مرمت قلعه قبان آغاز شده است، افزود: در سفر استاندار به ماکو 500 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی این مسجد تخصیص یافته است که 300 میلیون تومان آن واریز و مابقی آن نیز طی مراحلی واریز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد ابوالفضل با الهام از الگوی معماری قلعه قبان ماکو بازسازی می شود

مسجد ابوالفضل با الهام از الگوی معماری قلعه قبان ماکو بازسازی می شود