مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 09:322023-07-30اقتصادي

کشت جایگزین در 35 هکتار شالیزار میاندورود


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود از کشت دانه روغنی آفتابگردان به عنوان کشت جایگزین برنج در 35 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان خبر داد.

- محمدباقر اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، از کشت دانه روغنی آفتابگردان به عنوان کشت جایگزین برنج در 35 هکتار زمین کشاورزی شهرستان میاندورود خبر داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به کشت آفتابگردان توسط 20 بهره بردار این شهرستان، افزود: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد یک هزار کیلوگرم در هکتار، 35 هزار کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان در این شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه آفتابگردان می تواند در بسیاری از خاک ها به عمل آید اما رشد مطلوب آن در خاک هایی است که دارای ph خنثی باشد، ادامه داد: این محصول به علت ریشه های عمیقی که دارد چندان از نوع خاک و مواد غذایی آن توقعی ندارد و همین ریشه های عمیق باعث شده نسبت به گیاهان زراعی دیگر نسبت به خشکی و کم آبی مقاومت زیادی نشان دهد.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به خشکسالی در منطقه و جایگزینی این گیاه به جای برنج به علت داشتن ریشه های عمیق که باعث شده نسبت به گیاهان دیگر نسبت به خشکی و کم آبی مقاومت زیادی نشان دهد و کلاس های آموزشی ترویجی انجام شده توسط کارشناسان این مدیریت، کشاورزان به کشت این گیاه روی آورند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت جایگزین در 35 هکتار شالیزار میاندورود

کشت جایگزین در 35 هکتار شالیزار میاندورود