مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-22بين الملل

اتحادیه آفریقا عضویت نیجر را تعلیق کرد


اتحادیه آفریقا با اعلام این که اقدام جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) برای مداخله نظامی در نیجر را مورد بررسی قرار می دهد، خبر داد عضویت نیجر در این اتحادیه را تعلیق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون صلح و امنیت اتحادیه آفریقا، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، عضویت نیجر در این اتحادیه را تعلیق کرد.

چهاردهم مردادماه در کشور نیجر کودتا شد.

به دنبال این کودتا، محمد بازوم رییس جمهور این کشور توسط نیروهای گارد ریاست جمهوری از قدرت خلع شد و عبدالرحمن تچیانی در رأس یک شورای نظامی قدرت را در نیجر به دست گرفت.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اکواس پس از این کودتا تحت فشار فرانسه و آمریکا به مخالفت با شورای نظامی نیجر برخاست و اعلام کرد برای بازگردانی بازوم به قدرت خود را برای مداخله نظامی در نیجر آماده می کند.

کمیسیون صلح و امنیت اتحادیه آفریقا، بعدازظهر امروز، ضمن تعلیق عضویت نیجر در این اتحادیه، از کشورهای عضو خواست از هر گونه اقدامی که به شورای نظامی نیجر مشروعیت ببخشد، خودداری کنند.

اتحادیه آفریقا اضافه کرد: تصمیم جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) مبنی بر مقدمه چینی برای استقرار نیرو در نیجر را بررسی می کنیم و کمیسیون آفریقا نیز پیامدهای این اقدام را بررسی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه آفریقا عضویت نیجر را تعلیق کرد

اتحادیه آفریقا عضویت نیجر را تعلیق کرد