مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-09سياسي

رییس مجلس ویتنام: فاصله جغرافیایی دو کشور مانع از همکاری ایران و ویتنام نشده است


رییس مجلس ویتنام با بیان اینکه فاصله جغرافیایی دو کشور مانع از همکاری ایران و ویتنام نشده است، گفت: خواستار توسعه روابط ایران و ویتنام در حوزه های مختلف هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، وونگ دین هوئه رییس مجلس ویتنام در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام ضمن تبریک این روز خجسته به مشترکات فرهنگی ایران و ویتنام اشاره و عنوان کرد: فاصله جغرافیایی بین دو کشور نتوانسته مانع از همکاری ایران و ویتنام شود.

ایران و ویتنام 5 هزار و 500 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و ما نام این مسیر را مسیر صلح نامیده ایم و در راستای ایجاد صلح در منطقه و دنیا روابط با ایران را گسترش خواهیم داد.

رییس مجلس ویتنام با بیان اینکه در قرن اخیر شاهد تحولات گسترده ای در دنیا مانند تغییر قدرت ها، فراگیر شدن بیماری های پاندمی و نابرابری های اجتماعی بوده ایم، گفت: از سوی دیگر منابع بین المللی برای مقابله با چنین پدیده هایی کافی نیست و در این همه راستا باید همکاری های بین ملل ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات سیاسی و اقتصادی در ویتنام از سال 1968 که ما با جنگ و تحریم مواجه بودیم و به کشوری در انزوا تبدیل شده بودیم آغاز شد، افزود: پس از این برهه ما از سال 1986 تا 2001 به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم و جی دی پی کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مجلس ویتنام: فاصله جغرافیایی دو کشور مانع از همکاری ایران و ویتنام نشده است

رییس مجلس ویتنام: فاصله جغرافیایی دو کشور مانع از همکاری ایران و ویتنام نشده است