مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-09بين الملل

الاخبار گزارش داد؛ طرح های جدید آنکارا و واشنگتن برای ناامنی منطقه


ناظران تحولات بین المللی در گزارش هایی به طرح ها و توافق های جدید بین آمریکا و ترکیه اشاره می کنند که هدف آن ها، ایجاد ناامنی در منطقه، حمایت از گروه های تروریستی و مقابله با محور مقاومت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی  الاخبار با انتشار گزارشی به تحلیل نتایج توافق جدید ترکیه و آمریکا بعد از نشست سران ناتو، پرداخته که جزییات آن تاکنون به صورت رسمی منتشر نشده اند .

این روزنامه با استناد به منابع رسانه ای ترکیه، آنکارا و واشنگتن را در مسیر ایجاد ناامنی مجدد در منطقه، گسترش تروریسم و مقابله با محور مقاومت توصیف می کند.

در مقدمه این گزارش می خوانیم: اجلاس سران ناتو که در 12ژوییه برگزار شد، فرصت دیگری برای آنکارا بود تا موضع خود را در قبال تروریسم که نماینده آن است نشان دهد.

تروریسمی که از  حزب کارگران کردستان  آغاز و در قالب  نیروهای حفاظت از خلق کرد  در سوریه امتداد پیدا کرد؛ آنچه به ترکیه کمک می کند تا این طرح ها و اهداف خود را بهتر و گسترده تر پیش ببرد، عدم توجه جهان به تحولات سوریه به طور خاص، و منطقه به صورت عام است؛ چرا که بعد از جنگ اوکراین و روسیه، شاهد کاهش اهتمام بین المللی به وضعیت سوریه بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار گزارش داد؛ طرح های جدید آنکارا و واشنگتن برای ناامنی منطقه

الاخبار گزارش داد؛ طرح های جدید آنکارا و واشنگتن برای ناامنی منطقه