مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-19سياسي

اقوام بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور و محور وحدت هستند


مدیرکل صداوسیمای فارس در سیزدهمین همایش سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور در شیراز گفت: رنگین کمان اقوام با همه تنوع و رنگارنگی که از پوشش تا پویش و از روش تا منش در درون خود دارند بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور هستند که در بسیاری از موارد از این .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، احمد پهلوانیان افزود: این ظرفیت فقط ظرفیت فرهنگی نیست بلکه ظرفیت بزرگ سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است و همه این حوزه بهم پیونده خورده است.

مدیرکل صداوسیمای فارس اضافه کرد: اگر ظرفیت بزرگ اقوام و عشایر که حافظان حریم ها و حرمت ها و مرزداران اندیشه، فرهنگ، فکر و آداب و رسوم هستند را بشناسیم و هم افزایی ایجاد کنیم و از آن بهره ببریم ضامن حفظ وحدت ایران عزیز خواهد بود.

پلهوانیان ادامه داد: شعر همسایه دیوار به دیوار دلهای رحمانی و دریافت های وحیانی است و شاعر دریچه قلبش به روی آسمان باز و پنجره فهمش به سوی الهام رحمانی گشوده است و شعر و شاعر از دیرباز جایگاه کم نظیر و در مواردی بی نظیری داشته است.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: فردوسی بزرگترین اسطوره پرداز پارسی گو، نظامی حکیم بزرگ، سنایی شاعر حکمت آموز، محتشم کاشانی عزاگوی آل الله و سالار شهیدان و عمان سامانی که حادثه عاشورا و کربلا را با بیان عرفانی گفت همگی با زبان ها، گویش ها و لهجه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقوام بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور و محور وحدت هستند

اقوام بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور و محور وحدت هستند