مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 21:252023-08-17سياسي

شعر عاشورایی تأثیر فوق العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد


شعر عاشورایی و آیینی فقط یک جلوه و ژانر خاصی از ادبیات،  شعر و ادب نیست بلکه یک تأثیر فوق العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: در دوران بعد از انقلاب یکی از مهمترین دستاوردی هایی که شاید کمتر بیان می شود تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دین به ویژه نسبت به عاشورا و شخصیت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

وی افزود: شاید در گذشته فقط در فضاهای علمی و حوزه های علمیه این عمق معرفت نسبت به واقعه عظیم کربلا وجود داشت اما امروز شناخت نسبت به مقام ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش دستاورد بزرگ و ثمره کار شاعران آیینی و عاشورایی است.

استاندار کردستان تصریح کرد: این تأثیر فوق العاده ما را وادار می کند خواستار جدی گرفتن این نقش توسط شاعران این حوزه باشیم.

زارعی کوشا افزود: این تأثیر ما را اینگونه وا می دارد که اینگونه جسارت کنیم و خواهش کنیم که این نقش را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که شعر عاشورایی و آیینی فقط یک جلوه و ژانر خاصی از ادبیات، شعر و ادب نیست بلکه یک تأثیر فوق العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر عاشورایی تأثیر فوق العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد

شعر عاشورایی تأثیر فوق العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد