مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 09:452023-07-25بين الملل

آمریکا: وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان منتقل می شود


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان ، اما گفت که مشمول همان محدودیت هایی خواهد بود که زمانی در حساب های عراق نگهداری می شدند.

- متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه انتقال بخشی از وجوه مسدودشده ایران در عراق به بانک های عمانی را تایید کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، میلر طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: من تأیید می کنم که عمان تمایل خود را برای دریافت بخشی از آن وجوه نشان داده است و ما انتظار داریم که این اتفاق بیافتد.

ما معتقدیم که این یک گام مهم است .

  به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی درباره جلوگیری واشنگتن از پرداخت بدهی های عراق به ایران توضیح داد: همانطور که گفته بودیم، ما فکر می کردیم که خروج این پول از عراق مهم است، زیرا این منبع اهرمی است که ایران علیه همسایه اش استفاده می کند .

  این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: بنابراین، این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد، اما همچنان مشمول همان محدودیت هایی خواهد بود که زمانی در حساب های عراق نگهداری می شد .

  میلر در ادامه اظهار داشت: به این معنی که این پول فقط می تواند برای فعالیت های غیرقابل تحریم مانند کمک های بشردوستانه استفاده شود و همه معاملات باید از قبل توسط وزارت خزانه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان منتقل می شود

آمریکا: وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان منتقل می شود