مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 08:302023-07-31فناوري

جایگاه قابل قبول اما متزلزل ایران در امنیت سایبری


اگرچه رتبه جهانی ایران در امنیت سایبری هم رده با برخی کشورهای پیشرفته اعلام شده اما بررسی نیروی انسانی با در نظر گرفتن کارکرد حیاتی نشان می دهد که نیازمند رشد قابل توجهی در این رشته هستیم.

- خبرگزاری مهر - گروه دانش و فناوری: امروزه فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات به نحوه شگفت آوری وارد ساختار زندگی انسان ها شده است که تجلی آن فضای تبادل اطلاعات (فضای سایبر) است.

انقلاب در زمینه فناوری اطلاعات منجر به افزایش چشمگیر تعداد افراد متصل به اینترنت و استفاده از آنها شده است و در این میان اینترنت نقش مهمی در ارتباطات جهانی ایفا کرده و به طور فزاینده ای در زندگی مردم سراسر جهان ادغام شده است.

نوآوری ها و هزینه کم در زمینه دسترسی و استفاده، عملکرد اینترنت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، اینترنت با میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد شبکه جهانی گسترده ای ایجاد کرده است که بیشتر فعالیت ها به این فضا منتقل می شود و بخش قابل توجهی از زمان و فعالیت شهروندان صرف تعامل در این فضا می شود.

به عبارت دیگر، جنبه های مختلف زندگی شهروندان به معنای واقعی کلمه با این فضا آمیخته شده است و هرگونه بی ثباتی، ناامنی و چالش در این فضا بر جنبه های مختلف زندگی شهروندان تأثیر مستقیم می گذارد و همین جا موضوعی با عنوان امنیت سایبری مطرح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه قابل قبول اما متزلزل ایران در امنیت سایبری

جایگاه قابل قبول اما متزلزل ایران در امنیت سایبری