مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-07پزشكي

شایعترین علت مراجعه کودکان به پزشک چیست؟


دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: التهاب گوش میانی شایعترین علت مراجعه به پزشک و مصرف آنتی بیوتیک ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسن اعلمی اظهار کرد:  التهاب گوش میانی شایعترین علت مراجعه به پزشک و مصرف آنتی بیوتیک ها است و در 50 تا 60 درصد کودکان دیده می شود.

وی افزود: گوش خارجی در اثرضربه، کودک آزاری وسوراخ کردن گوش ممکن است دچار درد شود.

تجمع خون درلاله گوش به خاطر قرار گرفتن بین پوست و غضروف در صورت عدم درمان خونرسانی و تغذیه غضروف گوش را مورد تاثیر قرار می دهد و ممکن است باعث گوش گل کلمی یا گوش کشتی گیران شود.

رییس بخش عفونی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه عفونت های نرمه یا غضروف گوش خارجی با آنتی بیوتیک موضعی و گاها وریدی درمان می شود تصریح کرد: ترشحات طبیعی گوش خواص ضد باکتری و ضد رطوبت دارد واز نازک شدن پوست جلوگیری می کند،تلاش برای خشک کردن گوش یا خاراندن باعث آسیب پوست و ورود باکتری ها می شود.

درد و ترشح گوش نشانه های التهاب مجرای گوش خارجی هستند.

اعلمی ضمن اشاره به  التهاب استخوان ماستویید، از عفونت و آبسه دندان ها، التهاب غدد لنفاوی نزدیک گوش ها، سینوزیت، التهاب مفصل فکی، بیماری های گردن و مهره ها و حتی عفونت های داخل مغز، به عنوان  علل دیگر درد گوش یاد کرد و افزود: مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعترین علت مراجعه کودکان به پزشک چیست؟

شایعترین علت مراجعه کودکان به پزشک چیست؟