مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 17:102023-08-22سياسي

سبک لباس پوشیدن، ویترین ارتباطی با دیگران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مدتی است که با پررنگ شدن مباحث پیرامون حجاب و لوایح حجاب و قوانین موضوعهی حجاب زیاد میشنویم که انتخاب لباس و پوشش امری فردی است و ربطی به دیگران و یا اعتقادات و ارزش های افراد ندارد یا به نوعی امری خصوصی تلقی میشود؛ - نوع پوشش افراد بیانگر احوالات ایشان است.

اما در سوی دیگر این اطلاعات مخابره شده توسط فرد نیز افرادی وجود دارند که مخاطب داده های دریافتی از پوشش فرد هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مدتی است که با پررنگ شدن مباحث پیرامون حجاب و لوایح حجاب و قوانین موضوعهی حجاب زیاد میشنویم که انتخاب لباس و پوشش امری فردی است و ربطی به دیگران و یا اعتقادات و ارزش های افراد ندارد یا به نوعی امری خصوصی تلقی میشود؛ هرچند این مساله مربوط به سبک لباس پوشیدن یا رعایت و یا عدم رعایت حجاب در جامعه باشد.

اما آیا این مساله مورد پذیرش است؟ آیا یک واقعیت علمی است؟ هرچند در علم جامعهشناسی ممکن است پیرامون آن بحث شود، اما اگر در مقالات و پژوهش ها و کتب روانشناسی و علیالخصوص مباحثی که پیرامون انتخاب های افراد، روانشناسی اجتماعی و نیز زبان بدن مطرح میشود این گزاره مورد تردید است، چرا که در تمامی این حیطه ها برای کوچکترین جزییات رفتاری و پوششی افراد تفسیر وجود دارد و یا به عبارتی پوشش اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک لباس پوشیدن، ویترین ارتباطی با دیگران

سبک لباس پوشیدن، ویترین ارتباطی با دیگران