مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 08:162023-08-17سياسي

برخورد جدی و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت های تاریخی کردستان


منصور مهرزاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: حفظ و احیای آثار، بناها، مجموعه ها و محوطه های تاریخی و نیز بهره مندی از خرد جمعی و توان کارشناسی در بررسی و ارزیابی طرح ها در راستای نگهداری و صیانت از میراث فرهنگی، از وظایف شورای فنی میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: حفظ و حراست از بافت تاریخی و مواریث فرهنگی با نظارت علمی کارشناسان و مشارکت مردمی میسر خواهد بود.

وی افزود: حفظ بافت تاریخی شهر، رسالتی همگانی محسوب می شود که باید شهروندان با تعامل و همراهی، این مجموعه را در انجام این مسئولیت یاری دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان رعایت قوانین میراث فرهنگی را از الزامات ساخت وساز شهری عنوان کرد و گفت: متولیان صدور پروانه های ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر موظف به رعایت و اجرای این ضوابط هستند.

مهرزاد با تأکید بر اینکه در محدوده های تاریخی، احداث و بازسازی ساختمان ها باید از ضوابط و مقررات میراث فرهنگی تبعیت نمایند، بیان کرد: هدف از رعایت ضوابط قانونی ساخت وساز در این محدوده ها، حفظ بناها و بافت های تاریخی موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه با هیچ تخلفی در محدوده بافت های تاریخی استان مماشات نمی شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد جدی و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت های تاریخی کردستان

برخورد جدی و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت های تاریخی کردستان