مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-06اقتصادي

سیاست بازطراحی تجارت انرژی چگونه بخش نفت و گاز را به بیشترین رشد اقتصادی بخشی رساند؟


بعد از تحریم های آمریکا در سال 97، بخش نفت و گاز دچار بیشترین افت اقتصادی و رشد منفی شد تا جایی که در سال 1399 فروش نفت خام ایران به کمترین میزان فروش در یک دهه اخیر خود رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ ایران با داشتن بزرگترین ذخایر اثبات شده گاز طبیعی در جهان و چهارمین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت خام، بازیگر اصلی صنعت نفت و گاز جهانی است.

بخش نفت و گاز محرک اصلی رشد اقتصادی در ایران بوده و بخش قابل توجهی از درآمد های صادراتی کشور را به خود اختصاص داده و منبع اصلی درآمد دولت را تامین می کند.

با این حال، دولت ایران دریافته است که مدل فعلی تولید و صادرات نفت و گاز در بلندمدت ناپایدار است و گام هایی برای طراحی مجدد کسب وکار انرژی برای ارتقای رشد پایدار برداشته است.

اهمیت بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی ایران در سال 1401 بسیار زیاد است به گونه ای که رشد اقتصادی با وجود نفت و بدون آن مقایسه می شود و اعداد نیز بسیار معنادار بوده اند.

همچنین با حضور دولت سیزدهم، توجه به بازیابی بازار های نفتی ایران و افزایش بازارسازی برای نفت خام ایران و همچنین احیای ظرفیت های پالایشی نفت خام در داخل کشور افزایش یافت و در اولویت قرار گرفت.

عملا ایران با بازطراحی تجارت انرژی خود مبتنی بر بازارسازی تضمینی از طریق سیاست خرید تقاضا در بازار نفت خام و استفاده از فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست بازطراحی تجارت انرژی چگونه بخش نفت و گاز را به بیشترین رشد اقتصادی بخشی رساند؟

سیاست بازطراحی تجارت انرژی چگونه بخش نفت و گاز را به بیشترین رشد اقتصادی بخشی رساند؟