مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-06دانش

سامانه رتبه بندی و تعالی شهر هوشمند ایران طراحی شد


سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از طراحی سامانه رتبه بندی و تعالی شهر هوشمند ایران توسط محققان دانشگاه تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، امین فرجی سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران وابسته به دانشگاه تهران گفت: در سامانه رتبه بندی و تعالی شهر هوشمند ایران، عملیات ارزیابی شهرهای هوشمند بر اساس 140 شاخص در 20 دسته بندی صورت می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره تعیین شاخص های این رتبه بندی، اظهار داشت: ضمن اینکه از منابع معتبر بین المللی نظیر ITU و ISO در زمینه استخراج شاخص ها استفاده شده است، یک سری ویژگی های بومی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان نیز در تعیین شاخص ها و دسته بندی ها مورد ملاحظه قرار گرفته است.

فرجی از حوزه های انرژی، ساختمان، حمل ونقل، کشاورزی، سلامت و بهداشت، تأمین مالی، امنیت، کارآفرینی و نوآوری اجتماعی، حکمرانی، گردشگری و غیره به عنوان کلان حوزه های مدنظر در این سامانه نام برد و درباره رتبه بندی شهر هوشمند ایران بیان داشت: این رتبه بندی با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور صورت خواهد گرفت.

سرپرست مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران با یادآوری وجود بیش از 1400 شهر در کشورمان، گفت: در فاز اول رتبه بندی شهر هوشمند، قرار است شهرهایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه رتبه بندی و تعالی شهر هوشمند ایران طراحی شد

سامانه رتبه بندی و تعالی شهر هوشمند ایران طراحی شد