مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:502023-07-23پزشكي

آیا صابون باعث انتقال بیماری می شود؟


بسیاری از افراد در سرویس های بهداشتی خود از صابون جامد استفاده می کنند.

- جی پلاس، میکروب ها می توانند مانند سایر چیز های اطراف ما روی صابون وجود داشته باشند؛ به گونه ای که مطالعه ای که در مجله Indian Journal of Dental Research منتشر شد نشان داد که یک تکه صابون حاوی دو تا پنج نوع مختلف میکروب است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ علاوه بر این، مطالعه دیگری در مجله آمریکایی کنترل عفونت نشان داد که حدود 62 درصد از صابون ها آلوده بودند؛ در حالی که تنها 3 درصد از صابون مایع آلوده بود و بر اساس یک گزارش دیگر، باکتری روی صابون می تواند از یک فرد به فردی دیگر منتقل شود.

چه میکروب هایی را می توان روی یک صابون یافت؟ به گفته کارشناسان بهداشت، برخی از میکروب های موجود در صابون می توانند شامل اشریشیا کلی، سالمونلا و شیگلا و همچنین ویروس هایی مانند نوروویروس، روتاویروس و استافیلوکوک باشند.

برخی از میکروب ها می توانند از طریق بریدگی ها یا خراش های روی پوست پخش شوند؛ در حالی که برخی دیگر از طریق مدفوع پخش می شوند.

آیا صابون باعث انتقال بیماری می شود؟ حتی پس از حضور احتمالی میکروب ها، محققان دریافتند که صابون ها معمولاً بیماری را منتقل نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیویورک تایمز، در یک مطالعه جدید، دانشمندان مجموعه ای از آزمایش ها را انجام دادند که در آن ها عمدا دست ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا صابون باعث انتقال بیماری می شود؟

آیا صابون باعث انتقال بیماری می شود؟