مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-09سياسي

98 درصد الگوی کشت تابستانه در شوش رعایت شد


سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به استمرار خشکسالی در حوضه آبریز کرخه گفت: کشاورزان شوش 98 درصد الگوی کشت تابستانه تعیین شده در خوزستان را رعایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن هویزه پیش از ظهر امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان شوش نشان دهنده همدلی کشاورزان با مسئولان برای مدیریت آب سد کرخه است که این همراهی نیز وظیفه مسئولان را برای حل مسائل کشاورزان سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: حذف خاموشی نوبت بندی خشکسالی برای پمپاژ ایستگاه ایوان کرخه مطالبه کشاورزان دهستان سرخه است که انتظار می رود برای این موضوع در استان خوزستان تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری شوش، افزایش دبی آب کانال پای پل را از دیگر مطالبه های مهم کشاورزان این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: کانال پای پل به طول 107 کیلومتر از سه شهرستان شوش، کرخه و دشت آزادگان عبور می کند که تعیین سهمیه دبی 15 مترمکعب جوابگوی نیاز کشاورزان این سه شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه کانال پای پل تأمین کننده آب 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: بین 2 - 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش کشت تابستانه شده که در صورت تخصیص آب بیشتر، امکان بهره گیری کشاورزان بیشتری برای کشت تابستانه بر اساس الگوی کشت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد الگوی کشت تابستانه در شوش رعایت شد

98 درصد الگوی کشت تابستانه در شوش رعایت شد