مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-02پزشكي

نیمی از جمعیت جهان تا 75 سالگی به اختلال سلامت روان مبتلا خواهند شد


یک مطالعه جهانی جدید نشان داده که در آینده نزدیک از هر دو نفر در دنیا یک نفر تا سن 75 سالگی حداقل به یک اختلال در حوزه سلامت روان مبتلا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، اختلالات سلامت روان رویدادی غیر معمول نیست.

این اختلال ها بر تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان تأثیر می گذارد و در رفاه، کار و زندگی اجتماعی آنها تداخل ایجاد می کند.

اطمینان از اینکه خدمات ضروری برای تشخیص و درمان مؤثر بیماری های روانی در دسترس هستند یا خیر، مستلزم درک عمیق مقیاس و میزان گستردگی دایره ابتلا به این بیماری هاست.

در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کویینزلند و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، داده های 156331 پاسخ دهنده که توسط 32 مرکز نظرسنجی جهانی بهداشت روانی سازمان جهانی بهداشت در 29 کشور، از جمله 12 کشور با درآمد کم و متوسط و 12 کشور با درآمد کم و متوسط و 17 کشور پردرآمد بین سال های 2001 تا 2022انجام شده بود، تجزیه و تحلیل شد.

اختلالات بررسی شده شامل اختلال هراس یا آگورافوبیا، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال استرس پس از سانحه، فوبیای اجتماعی، فوبیای خاص، اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی، اختلال سوء مصرف الکل، اختلال وابستگی به الکل، اختلال سوء مصرف مواد و اختلال وابستگی به مواد مخدر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از جمعیت جهان تا 75 سالگی به اختلال سلامت روان مبتلا خواهند شد

نیمی از جمعیت جهان تا 75 سالگی به اختلال سلامت روان مبتلا خواهند شد