مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-10فرهنگي

سه اثر میراث فرهنگی ناملموس کاشان ثبت ملی شد+تصاویر


آداب ورسوم اسفندی روستای آزران، مهارت پخت سوهان میرزا حسینی و مهارت پخت باقلوای کاشان در فهرست میراث ناملموس فرهنگی به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از کاشان احمد دانایی نیا رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون 42 اثر میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: آداب و رسوم اسفندی روستای آزران، مهارت پخت سوهان میرزا حسینی و مهارت پخت باقلوای کاشان 3 اثری است که پس از بررسی در شورای ثبت استان اصفهان و جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

وی بابیان اینکه ثبت موضوعات میراث ناملموس عامل مهمی در انسجام فرهنگی و تقویت جغرافیای تاریخی اجتماعی منطقه کاشان است، افزود: برخی از عناصر فرهنگی دیگر کاشان نیز ازجمله مهارت پخت قطاب، آداب ورسوم عروسی برزک، آیین کرده به کوه روستای ورکان، آیین ذوالجناح گردانی و مهارت سفره بافی از شهر کامو، آیین شاه حسینی شهر جوشقان قالی، مراسم طفلان مسلم و نخل گردانی روستای ویدوجا در حال مطالعه و تدوین نهایی برای ثبت در فهرست میراث ملی است.

عباس ترابزاده مسؤول ثبت پرونده های میراث معنوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیز با اشاره به آثاری که به تازگی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اثر میراث فرهنگی ناملموس کاشان ثبت ملی شد+تصاویر

سه اثر میراث فرهنگی ناملموس کاشان ثبت ملی شد+تصاویر