مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 09:362023-07-30سياسي

پروژه متروی هشتگرد- قزوین به کجا رسید؟


در سفر استانی دولت نهم پروژه مترو به تصویب رسید فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه موضوع پروژه مترو هشتگرد به قزوین به دهه 80 برمی گردد، اظهار کرد: درخواست اجرای این پروژه در دومین سفر استانی هیات دولت نهم در سال 88 مطرح شد که در همین سفر، کار مطالعاتی پروژه به عنوان مصوبه در دستور کار قرار گرفت.

  وی افزود: قرار بود این طرح به طول 75 کیلومتر با اعتبار بالغ بر 3570 میلیارد ریال وارد فاز عملیاتی شود که 5 ایستگاه شامل نظرآباد، آبیک، شهرک صنعتی کاسپین، محمدیه و قزوین در مسیر پروژه در نظر گرفته شد و قرار بود در بازه زمانی 5 ساله به اتمام و نهایتا در سال 92 به بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سی ام شهریور ماه سال 92 یک شرکت چینی اعلام کرد که پروژه به صورت مشارکتی انجام شود اما عملاً با آغاز به کار دولت یازدهم و مخالفت وزیر وقت راه و شهرسازی این پروژه متوقف شد.

متاسفانه آنچه برای ما اهمیت دارد و الان به آن اهمیت داده نمی شود این است که قزوین یک شهر تاریخی با قرارگیری در یک منطقه راهبردی و ژئوپولوتیکی است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به لحاظ راهبردی و حکمرانی سیاسی و اقتصادی شاهراه ترانزیتی، قزوین یک راه ایمن، ارزان و در دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه متروی هشتگرد- قزوین به کجا رسید؟

پروژه متروی هشتگرد- قزوین به کجا رسید؟