مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 17:052023-08-21سياسي

برای احیای تمدن نوین اسلامی باید مساجد را احیا کنیم


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کارکردهای تبلیغی و اجتماعی مساجد گفت: مسجد تمدن ساز است و برای احیای تمدن نوین اسلامی باید مساجد تراز اسلامی را احیا کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در دیدار رییس و اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام و تقدیر از فعالیت ها و رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به اهمیت و جایگاه مسجد در عصر جدید اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم حدود 28 مورد از آیات الهی نسبت به مسجد و جایگاه آن پرداخته شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی، به شرایط و ویژگی های کسانی که مسجد می سازند و در راستای عمران و آبادانی مسجد تلاش می کنند، اشاره کرد و گفت: در این مسیر ایمان به مبدا و ایمان به مقصد بسیار مهم بوده، در کنار توجه به بعد رفتاری، باید لَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ بوده، در فرایند عمل به وظایف به عسی الله برسیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در بیان اهل بیت علیهم السلام بنای مسجد منحصر در ساخت و ساز بنا نیست و به تقویت بنیه های فرهنگی و معرفتی نیز اطلاق می گردد، خاطرنشان ساخت: در اندیشه الهی یکی از فلسفه های جهاد، حفظ پایگاه های اعتقادی از جمله مسجد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای احیای تمدن نوین اسلامی باید مساجد را احیا کنیم

برای احیای تمدن نوین اسلامی باید مساجد را احیا کنیم