مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-06اقتصادي

اسناد عادی هنوز در کشور دارای اعتبار است


رییس کانون سر دفتران و دفتریاران اصفهان گفت: اسناد عادی هنوز در کشور دارای اعتبار است و به راحتی خانه ای که میلیاردها تومان ارزش دارد را با یک دست خط روی کاغذ می توان خرید و فروش کرد.

- سیامک بهارلویی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش اعتبار داشتن اسناد عادی اظهار داشت: گرفتاری هایی که از اسناد عادی به وجود می آید آنقدر بزرگ است که به دلیل قیمت اموال غیر منقول در کشور گاه زندگی یک نفر را نابود می کند.

وی افزود: یکی از اثرات فروش املاک به صورت اسناد عادی خودسوزی یکی از معلمان اصفهان رو به روی دادگستری اصفهان بود که متأسفانه به دلیل فروش یک ملک به 2 نفر اتفاق افتاد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود بین 70 تا 80 درصد پرونده های محاکم قضایی به اسناد عادی بر می گردد که به یک معضل بزرگ کشوری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیاری از فسادها در مورد اموال غیرمنقول، از همین معاملات غیر رسمی و معاملات عادی به وجود می آید، ادامه داد: گامی که رهبری برداشتند یک قدم نوین در قانونگذاری است و گام بزرگی که در اصلاح اعتبارزدابی اسناد عادی برداشته شده که به نفع مردم خواهد بود و نقطه عطف در قانونگذاری خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد عادی هنوز در کشور دارای اعتبار است

اسناد عادی هنوز در کشور دارای اعتبار است