مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-12اقتصادي

استقرار نخستین کشتی حمل گاز مایع در آبادان


نخستین محموله گاز مایع گرم (ال پی جی) همسو با شکست تحریم های ظالمانه و گسترش صادرات کشور، در اسکله شماره 7 پالایشگاه آبادان بارگیری شد.

- نخستین محموله گاز مایع گرم (ال پی جی) همسو با شکست تحریم های ظالمانه و گسترش صادرات کشور، در اسکله شماره 7 پالایشگاه آبادان بارگیری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت پالایش نفت آبادان، کشتی حمل گاز مایع جمعه، 20 مردادماه در اسکله شماره 7 مقابل پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و برای نخستین بار در تاریخ 110 ساله پالایشگاه نفت آبادان، گاز ال پی جی را برای انتقال از آبراه بین المللی اروند دریافت خواهد کرد.

حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان در حاشیه بارگیری این محموله گفت: دسترسی پالایشگاه آبادان به آب های آزاد همیشه یک مزیت است، اما جنگ تحمیلی زیرساخت های صادراتی اسکله های این پالایشگاه در آبادان را به طور کامل تخریب کرده بود که سال 1401 موضوع استفاده مجدد از این ظرفیت به طور جدی دنبال شد.

وی از افزایش ظرفیت خوراک و محصولات پالایشگاه و بندر صادراتی ماهشهر و افزایش درآمد ارزی با فروش گاز مایع و دیگر محصولات همچون V.

B و نفتا، کمک به استمرار تولید پایدار و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان در کنار ذخیره سازی و انتقال فرآورده ها به بندر صادراتی ماهشهر به عنوان عوامل مؤثر در اجرایی شدن این تصمیم ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار نخستین کشتی حمل گاز مایع در آبادان

استقرار نخستین کشتی حمل گاز مایع در آبادان