مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:502023-07-31اقتصادي

افزایش 4 درجه ای دمای هوا در آینده و چشم اندازهای سیلاب وخشکسالی


معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وزارت نیرو متولی انجام مطالعات مدیریت جامع سیلاب است، گفت: با انجام مدل مدیریت جامع سیلاب حدود 80 درصد منابع آبی کشور حفظ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علیرضا الماسوندی با اشاره به روند صعودی تغییر اقلیم در سطح جهان، گفت: تحلیل های صورت گرفته طی 40 سال اخیر بر اساس مدل های جهانی، شدت تغییرات دما در ایران و کشورهای واقع در خاورمیانه را بیشتر کرده و پیش بینی شده طی 20 سال آینده دمای هوا بین سه تا چهار درجه بیش از حد نرمال افزایش یابد.

وی افزود: این شرایط علاوه بر اینکه بر رژیم بارش ها مؤثر خواهد بود، موجب می شود فرکانس های جوی به سیلاب تبدیل شوند و در ادامه با تداوم روند جریانات خشکسالی همراه می شود.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در همین راستا حتی در اروپا، با وجود بارش های معمولی و با فرکانس های بالاتری از نظر زمانی، در مواقعی بارش هایی با شدت بالاتر در ایام تابستان سال گذشته رخ داد و موجب شد شاهد وقوع سیلاب باشیم، هم اکنون نیز در ایتالیا، فرانسه و هندوستان این شرایط حاکم است.

وقوع سیلاب و ظهور خشکسالی در ادامه سناریوی تغییرات اقلیمی وی موضوع سیلاب و خشکسالی را یکی از مباحث مهم تغییرات اقلیمی برشمرد و اظهار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 درجه ای دمای هوا در آینده و چشم اندازهای سیلاب وخشکسالی

افزایش 4 درجه ای دمای هوا در آینده و چشم اندازهای سیلاب وخشکسالی