مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-13اجتماعي

تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی ابهر در گرو مجوز اداره کل میراث فرهنگی


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هرگونه تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی باید با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بر اساس ضوابط و قوانین مربوط به مرمت صورت گیرد تا به کالبد بافت تاریخی پیرامون آن آسیبی وارد نشود.

- ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هرگونه تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی باید با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بر اساس ضوابط و قوانین مربوط به مرمت صورت گیرد تا به کالبد بافت تاریخی پیرامون آن آسیبی وارد نشود.

مختار کرمی شامگاه دیروز (21 مردادماه) در جلسه بررسی مشکلات امامزاده اسماعیل (ع) ابهر با بیان اینکه نقشه طراحی شده توسط هیئت امنا برای حل مشکلات این امامزاده بسیار کامل و جامع است، اظهار کرد: طرح توسعه این امامزاده باید انجام شود تا بتوانیم شاهد حل مشکلات مورد مطالبه مردم باشیم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه باید در حد و حیطه چارچوب این امامزاده باشد و روی زمین امامزاده نیز باید تصمیم گیری شود، ادامه داد: مرمت بنای امامزاده اسماعیل (ع) باید الگویی برای مرمت سایر بناهای تاریخی و امامزاده های شهرستان باشد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه ابتدا باید نقشه این طرح به تصویب برسد تا پس از تاییدیه معاونت میراث فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی ابهر در گرو مجوز اداره کل میراث فرهنگی

تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی ابهر در گرو مجوز اداره کل میراث فرهنگی