مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 13:202023-07-28اجتماعي

تاریخچه شله مشهدی به چه دورانی از محرم باز می گردد؟


سنت طبخ شله مشهدی سال های سال است که در مشهد و در ایامی خاص صورت می گیرد؛ شله غذایی سنتی است که روش های ویژه ای برای پخت آن وجود دارد و در حقیقت می توان گفت که بر پایه آداب و رسومی خاص تهیه می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی سنت طبخ شله مشهدی سال های سال است که در مشهد و در ایامی خاص صورت می گیرد؛ شله غذایی سنتی است که روش های ویژه ای برای پخت آن وجود دارد و در حقیقت می توان گفت که بر پایه آداب و رسومی خاص تهیه می شود.

محمد رحیمی خوش، کارشناس گردشگری در گفت وگو با ایسنا در خصوص خصوصیات شله مشهدی اظهار کرد: شله مشهدی نوعی هریسه یا غذای سنتی است که در آن از انواع حبوبات استفاده می شود و تاریخچه آن به دوران حمله مغول ها به ایران بازمی گردد.

در آن زمان به علت حمله مغول ها به ایران قحطی، کشور و خصوصا منطقه خراسان که خط مقدم نبرد با مغول ها بود را فراگرفته و بسیاری از مناطق مانند نیشابور و سبزوار را درگیرکرده بود و سربازان و ایلخانان مغول همه دام ها را برای ارتزاق و نیز ایجاد سرمایه گذاری به غنیمت می گرفتند.

وی افزود: در واقع شغل اصلی مغول ها در بیابان های مغولستان بیشتر دامداری و عشایری بود و اکثرا به صورت کوچ نشینی و قبیله ای زندگی می کردند و همانطور که جنگ آوران زبده ای بودند دامداران و عشایر حرفه ای به حساب می آمدند، از همین رو در این دوران آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه شله مشهدی به چه دورانی از محرم باز می گردد؟

تاریخچه شله مشهدی به چه دورانی از محرم باز می گردد؟