مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-01بين الملل

بورکینافاسو و مالی مداخله نظامی در نیجر را به مثابه «اعلام جنگ» می بینند


کشورهای مالی و بورکینافاسو که خود تحت رهبری نظامی ها هستند، هشدار دادند که هرگونه مداخله نظامی در نیجر به منظور احیای ریاست جمهوری محمد بازوم، - بورکینافاسو و مالی مداخله نظامی در نیجر را به مثابه اعلام جنگ می بینند کشورهای مالی و بورکینافاسو که خود تحت رهبری نظامی ها هستند، هشدار دادند که هرگونه مداخله نظامی در نیجر به منظور احیای ریاست جمهوری محمد بازوم، اعلام جنگ علیه این دو کشور به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هشدار همسایگان نیجر که تحت حاکمیت نظامی هستند، یک روز پس از آن صادر شد که رهبران غرب آفریقا با حمایت شرکای غربی خود تهدید به استفاده از زور برای بازگرداندن محمد بازوم، رییس جمهوری منتخب دموکراتیک نیجر کرده و تحریم های مالی را علیه کودتاچیان وضع کردند.

دولت های بورکینافاسو و مالی در بیانیه ای مشترک هشدار دادند که هرگونه مداخله نظامی علیه نیجر به منزله اعلام جنگ علیه بورکینافاسو و مالی خواهد بود.

آنها گفتند که پیامدهای فاجعه بار مداخله نظامی در نیجر می تواند کل این منطقه را بی ثبات کند.

این دو کشور که در غرب نیجر واقع شده اند، همچنین گفتند که آنها از اعمال تحریم های غیرقانونی، غیرمشروع و غیرانسانی علیه مردم و مقامات نیجر خودداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورکینافاسو و مالی مداخله نظامی در نیجر را به مثابه «اعلام جنگ» می بینند

بورکینافاسو و مالی مداخله نظامی در نیجر را به مثابه «اعلام جنگ» می بینند