مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-07اقتصادي

رشد درآمدهای مالیاتی بخش مشاغل چگونه محقق شد


رویکرد اصلاح پایگاه های داده ای نظام مالیاتی از طریق ساماندهی دستگاه های پوز و اجرای فاز اول سامانه مودیان در سال 1402 موجب شد که نه تنها بخش مهمی از مشاغل خاص امکان فرار مالیاتی نداشته باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مالیات یکی از جنبه های اساسی اقتصاد کشور است، زیرا بودجه لازم را برای انجام وظایف خود و ارائه خدمات عمومی در اختیار دولت قرار می دهد.

اما سیستم سنتی و غیرهوشمند مالیاتی به دلیل عدم اطمینان در وصول مالیات متناسب با درآمد کسب شده افراد مورد انتقاد قرار گرفته است که منجر به اخذ مالیات ناعادلانه و فرار مالیاتی توسط برخی مشاغل خاص با درآمدهای کلان شده است.

دولت با شناخت محدودیت های نظام مالیاتی سنتی به خصوص در زمینه شفاف نبود جریان مالی مشاغل، اصلاحات مالیاتی قابل توجهی انجام داد که سبب استقرار موفقیت آمیز نظام مالیاتی هوشمند و اخذ مالیات واقعی از مشاغل خاص شد.

سیستم مالیاتی سنتی و ممیزمحور دارای معایبی فراوانی است، از جمله فقدان داده های مالی قابل اتکا برای وصول واقعی مالیات ها متناسب با درآمد کسب شده افراد که سبب شده است حتی اخذ مالیات علی الراس از برخی مشاغل خاص برای آنها صرفه داشته باشد و درآمدهای خود را شفاف نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد درآمدهای مالیاتی بخش مشاغل چگونه محقق شد

رشد درآمدهای مالیاتی بخش مشاغل چگونه محقق شد