مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-06بين الملل

آیا آمریکا برگ تکراری داعش را در سوریه رو می کند؟


افزایش تحرکات داعش در سوریه هم زمان با تلاش واشنگتن برای اجرای پروژه تروریستی جدید خود در این کشور، سؤالاتی درباره قصد آمریکا برای استفاده از کارت تکراری داعش به وجود می آورد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: با وجود اینکه بعد از روی کار آمدن دولت دموکرات ها به ریاست جو بایدن در کاخ سفید، آمریکا مدعی عقب نشینی نظامی از کشورهای منطقه از جمله سوریه بود اما گذشت زمان ثابت کرد که آمریکایی ها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند یک کشور راهبردی همچون سوریه را که هزینه زیادی برای براندازی نظام آن با ابزار تروریسم کردند، از دست بدهند.

گزارش ها نشان می دهد که آمریکا اکنون 28 پایگاه شامل 24 پایگاه نظامی و 4 پایگاه لجستیکی در سوریه دارد که نزدیک به 2 هزار نیروی نظامی در آنها حضور دارند.

اشغالگران آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش و حمایت از قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) ادامه حضور خود در سوریه را توجیه می کنند؛ درحالی که داعش و به طور کلی تروریسم کارت اصلی ایالات متحده جهت ابقای موجودیت خود در منطقه و مشخصا سوریه می باشد.

از سال 2014 که آمریکایی ها در قالب ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش وارد سوریه شده اند تنها کاری که انجام نداده اند جنگ با داعش بوده؛ بلکه حتی از عناصر تروریستی در این کشور نیز حمایت کرده و هنوز هم حامی آنها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آمریکا برگ تکراری داعش را در سوریه رو می کند؟

آیا آمریکا برگ تکراری داعش را در سوریه رو می کند؟