مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 13:462023-08-13فرهنگي

کیارستمی و مهرجویی چگونه از قید تفکر چپ رها شدند؟


فریدون جیرانی در یک نشست سینمایی درباره فدریکو فلینی با تشریح وضعیت زمینه های روشنفکری در دوره این فیلمساز گفت: مهرجویی در فیلم «هامون» این شرایط برایش رخ می دهد و معتقد است رهایی از تفکر چپ مهمترین اتفاق زندگی اش بود.

- فریدون جیرانی در یک نشست سینمایی درباره فدریکو فلینی با تشریح وضعیت زمینه های روشنفکری در دوره این فیلمساز گفت: مهرجویی در فیلم هامون این شرایط برایش رخ می دهد و معتقد است رهایی از تفکر چپ مهمترین اتفاق زندگی اش بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در ادامه ی نمایش های ویژه ی فیلم های هنری و تجربی، این نشست اولین برنامه از سری اولِ سینما، پرتره در گروه سینمایی هنروتجربه بود که با حضور فریدون جیرانی به عنوان کارشناس مهمان به تحلیل سینمای ایتالیا، آثار فدریکو فلینی و تاثیر آن بر سینمای جهان و ایران پرداخته شد.

در ابتدای نشست، فریدون جیرانی با بیان اینکه من به عنوان مخاطب به دوره دوم فیلمسازی فلینی برخوردم یعنی از زمان فیلم زندگی شیرین ، یادآور شد: فیلم های قبل از آن در سینمای ایران نمایش نداشتند و دوبله نشده بودند، فیلمی که به شدت قبل از زندگی شیرین بر روی ما تاثیر می گذارد فیلم جاده است که آنتونی کویین در آن بازی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیارستمی و مهرجویی چگونه از قید تفکر چپ رها شدند؟

کیارستمی و مهرجویی چگونه از قید تفکر چپ رها شدند؟