مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-10اقتصادي

3 هزار 874 فقره بنای غیرمجاز در استان تهران تخریب شده است


استاندار تهران با اشاره به تخریب 13 هزار و 740 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در سال 1401 گفت: طی سه ماه اول سال جاری 3 هزار 874 مورد بنای غیرمجاز در استان تهران تخریب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا فخاری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی همواره به‎ مثابه معضلی اساسی در کشور مطرح بوده که ضمن آن بسیاری از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و غیره از کار ویژه خود خارج و به مکان های تفریحی جهت خوش‎گذرانی طیفی خاص و کوچکی از شهروندان جامعه بدل شده‎ که علاوه بر تخریب و آسیب های جدی به محیط زیست، بسیاری از اراضی مولد منابع طبیعی از چرخه تولید خارج شده اند.

وی گفت: مقابله با این معضل دیرینه به یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم تبدیل و آیت الله رییسی ضمن تاکید مستمر بر این امر، بر پیگیری اقدامات عملیاتی در این زمینه تاکید کرده است.

فخاری با اشاره به وسعت سرزمینی استان تهران و حساسیت نسبت به اراضی استان به ویژه در شهرستان هایی همچون دماوند، شمیرانات و شهریار به عنوان ریه های تهران حفظ اراضی دارای اولویت است افزود: در جلسات مختلف خطاب به معاون عمرانی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دیگر مسئولان ضمن تاکید بر شناسایی نظام مسائل استان با اولویت حفظ اراضی، اجرای اقدامات عملیاتی و اثرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار 874 فقره بنای غیرمجاز در استان تهران تخریب شده است

3 هزار 874 فقره بنای غیرمجاز در استان تهران تخریب شده است