مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-09سياسي

نیازمند فقهی جدید مبتنی بر مشترکات و مسایل روز جهان اسلام هستیم


مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: ما احتیاج به یک فقه جدید داریم که مبتنی بر مشترکات و مسائل روز جهان اسلام و عرصه بین الملل باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ماموستا عبدالسلام کریمی پیش از ظهر چهارشنبه در سومین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در ارومیه، افزود: ما احتیاج به یک فقه جدید داریم، نه آنکه فقه های فعلی را کنار بگذاریم، ما درکنار این فقه ها در سطح جهان اسلام نیازمند فقهی هستیم که شیعه و سنی را تفکیک نکند و نیز چشمداشتی به قومیت ها و جغرافیای کشورها نداشته باشد و مبتنی بر مشترکات و مسائل روز جهان اسلام و عرصه بین الملل باشد.

وی با بیان اینکه اختلافات جزیی و در فتاوای فقهی است ما در اصول و ریشه هیچ اختلافی نداریم، باید بذرهای اختلاف را بخشکانیم، عنوان کرد: بیانات و رفتارهای ما باید طوری باشد که دوست را خوشحال و دشمن را ناراحت کند، تقابل، عامل فنا و تفاوت راز بقاست؛ ما باید بر مشترکات تاکید کنیم و ابهام موجود در اختلافات را بعد از رسول (ص) از اولی الامر پیگیری کنیم.

ماموستا کریمی بر ضرورت وحدت بین مسلمان تاکید کرد و گفت: رفتار، حرکات و استنتاجات علما باید مبتنی بر تبیین و تحقیق باشد تا جهالت و عداوت از بین برود، اگر باورها را اصلاح کنیم اعمال ما درست می شود، چرا که عمل ما ناشی از عمل ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند فقهی جدید مبتنی بر مشترکات و مسایل روز جهان اسلام هستیم

نیازمند فقهی جدید مبتنی بر مشترکات و مسایل روز جهان اسلام هستیم