مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-05بين الملل

پیشنهاد سیسی برای برگزاری اجلاس سران مصر، ترکیه، یونان و قبرس


رییس جمهور مصر در دیدار با نخست وزیر یونان پیشنهاد برگزاری اجلاسی با حضور سران کشورهای مصر، ترکیه، یونان و قبرس یونانی نشین را ارائه کرد.

- رییس جمهور مصر در دیدار با نخست وزیر یونان پیشنهاد برگزاری اجلاسی با حضور سران کشورهای مصر، ترکیه، یونان و قبرس یونانی نشین را ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، یک دیپلمات عالی رتبه مصری فاش کرد که در دیدار روز پنج شنبه عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در شهر العلمین اقدامات مربوط به تنظیم دوباره روابط در منطقه شرق دریای مدیترانه در راستای پایان دادن به درگیری ها در آنجا و رسیدن به توافق هایی برای بهره وری هرچه بیشتر از منابع این منطقه بررسی شد.

این دیپلمات به العربی الجدید گفت، سیسی چشم انداز مصر برای برگزاری اجلاس چهارجانبه ای در مرحله آتی با حضور مصر، یونان، ترکیه و جمهوری قبرس در قاهره و برای بررسی تنش ها در شرق دریای مدیترانه و نزدیک سازی نظرات در تعیین مرزهای دریایی و امکان الحاق ترکیه به همایش گازی شرق مدیترانه را ارائه کرد.

او افزود: قرار است اجلاس پس از دیدار عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر به آنکارا انجام شود و قرار است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز سفری به شمال آفریقا از جمله لیبی داشته باشد، مسؤولان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سیسی برای برگزاری اجلاس سران مصر، ترکیه، یونان و قبرس

پیشنهاد سیسی برای برگزاری اجلاس سران مصر، ترکیه، یونان و قبرس