مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-21اقتصادي

جزییات پیش فروش متری مسکن مشخص شد


مردم با خرید اوراق سلف مسکن اقدام به پیش خرید واحدهای آن پروژه می کنند و می توانند اوراق را تا زمان سررسید و تحویل ملک نگه دارند یا در بازار ثانویه اقدام به فروش اوراق خود به قیمت روز کنند.

- جی پلاس؛ معاون بورس کالای ایران در توضیح جزییات پیش فروش متری مسکن، گفت: شرط خانه دار شدن مردم در این روش، رساندن تعداد اوراق سلف مسکن به اندازه حداقل متراژ واحدهای ساخته شده است.

به نقل از بورس کالا، محمدحسین رحمتی در بیان نحوه کارکرد اوراق سلف موازی مسکن، اظهار داشت: سازندگان مسکن می توانند برای ساخت یا تکمیل یک پروژه ساختمانی با انتشار این اوراق در بورس کالا، بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را برای اتمام پروژه و تحویل به مردم تأمین کنند.

وی افزود: بر این اساس، مردم با خرید اوراق سلف مسکن اقدام به پیش خرید واحدهای آن پروژه می کنند و می توانند اوراق را تا زمان سررسید و تحویل ملک نگه دارند یا در بازار ثانویه اقدام به فروش اوراق خود به قیمت روز کنند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا ادامه داد: در ساده ترین شکل سرمایه گذاری در بازار پیش فروش متری مسکن، برای مثال خریدار اقدام به خرید یک متر مسکن می کند که در زمان عرضه، تاریخ تحویل آن ملک، 2 ساله و کوچک ترین متراژ هر واحد 50 متر عنوان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیش فروش متری مسکن مشخص شد

جزییات پیش فروش متری مسکن مشخص شد