مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-16اجتماعي

تحصیل 105 هزار دانش آموز استثنایی امسال در مدارس کشور


بنا بر اعلام رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهر امسال مجموعا حدود 105 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و عادی کشور درس می خوانند.

- بنا بر اعلام رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهر امسال مجموعا حدود 105 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و عادی کشور درس می خوانند.

حمید طریفی حسینی در گفت وگوبا ایسنا، با اشاره به آمار ثبت نام دانش آموزان استثنایی در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته حدود 83 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و حدود 22 هزار دانش آموز استثنایی نیز در مدارس عادی ثبت نام شده بودند.

وی با بیان اینکه سه گروه از دانش آموزان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی به صورت تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموز تحصیل می کنند، توضیح داد: پیش بینی ثبت نام دانش آموزان استثنایی برای امسال نیز همین حدود است.

یعنی مهر امسال مجموعا حدود 105 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و عادی درس می خوانند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره تعداد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، نقص توجه و دارای آسیب در زبان و گفتار نیز خاطر نشان کرد: برخی دانش آموزان ذیل گروه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، یا دارای نقص توجه بیش فعالی و یا آسیب زبان و گفتار قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 105 هزار دانش آموز استثنایی امسال در مدارس کشور

تحصیل 105 هزار دانش آموز استثنایی امسال در مدارس کشور